اخبار داخلی
شماره: 1972
1391/09/06 - 02:11
بیماری لوپوس همزمان در پوست و مفاصل می تواند بروز کند

فوق تخصص روماتولوژی گفت : علت اصلی بیماری لوپوس نا شناخته است واین بیماری می تواندهمزمان در پوست و مفاصل بدن بروز کند.

 

 

به گزارش بنیان لوپوس یکی از بیماری هایی است که به دلیل ناشناخته ای سیستم ایمنی بدن را علیه بدن فعال می کند . این بیماری ممکن است قسمت های مختلف بدن همچون پوست، مفاصل ، قلب ، ریه ، خون، کلیه ها و مغز را مبتلا کند.
 
دکتر محسن سروش  در این باره گفت : این بیماری ممکن است در اثر عوامل ژنتیکی ، عوامل محیطی ، مشکلات روحی ، روانی و عصبی در فرد بروز کند.
 
وی خاطرنشان کرد که این بیماری در زنان به خصوص در سنین باروری بیشتر است . این بیماری درمان قطعی ندارد و تنها می توان آن را با دارو کنترل کرد.
 
این فوق تخصص روماتولوژی در مورد علایم این بیماری گفت : بیماری لوپوس همراه با درد و تورم در مفصل است و ممکن است در مفاصل تحتانی و فوقانی بدن فرد بروز کند. همچنین دربرخی مواقع نیز در اثراین بیماری ضایعات پوستی در فرد ایجاد می شود .قرمزی پوست صورت با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، قرمزی روی گونه ها و بینی ، تغییر رنگ پوست ، زخم دهانی ، ریزش مو تیکه ای را می توان از دیگر علایم این بیماری نام برد.
 
به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد : بیماری لوپوس به صورت دوره ای عود می کند وبخش های حیاتی بدن مثل کلیه ، قلب ، ریه ومغز را درگیر می کند. زنانی که دچار بیماری لوپوس هستند می توانند فرزندان سالمی به دنیا بیاورند و ابتلا به بیماری لوپوس در نوزادان این زنان بسیار نادر است.
 
پایان  مطلب/
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved